Rozcvička neboli zahřátí psa před výkonem


                   Správné zahřátí psa před sportovním výkonem připraví jeho tělo na výkon. Nejúčinnější je takové zahřátí, které zahrnuje obecné, ale i specifické cviky. Ty jsou uzpůsobeny podle toho, na jaký výkon se se psem chystáme. Zahřátí těla před výkonem zvyšuje průtok krve v těle, zvyšuje kapacitu plic a podporuje rozsah pohybu jednotlivých kloubů. Díky tomu výrazným způsobem omezuje vznik zranění. Také výrazným způsobem podporuje soustředění psa, jeho výkon tedy může být po provedení rozcvičky mnohem lepší než bez ní.


                   Jak již bylo zmíněno, zahřátí psa před výkonem snižuje riziko jeho zranění a to až o 50%. Důležité je mít na paměti, že účinek zahřívání na tkáně působí po dobu maximálně 30 minut, ideální je tedy rozcvičku provádět 5 – 20 minut před výkonem. Zahřátí je vhodné provádět i před dlouhou procházkou, během nebo společnou hrou.


                   Do obecného cvičení můžeme zahrnout chůzi, klus nebo lehký běh. Doporučují se také cviky na zvýšení pružnosti, jako je aktivní protažení nebo osmičky. Specifické cviky jsou poté zaměřeny na dané sportovní odvětví, rozcvička psa chystajícího se na agility bude jiná než u psa, který se chystá na IPO nebo mushing. Rozcvička může také zahrnovat rychlou a dynamickou masáž, to, co do ní ale rozhodně nepatří je pasivní strečink!